سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل های محمدی



حب
یب بن مظاهر (ع) (مظهر وفاداری به ولایت حبیب بن مظاهر، علاوه بر آن که سیمایی جذاب و جمالی شایسته داشت، از کمال معنوی هم برخوردار بود. او را از حافظان قرآن نام برده اند. وی شب ها پس از نماز عشا تا صبح، قرآن را ختم می کرد. این نقل، گواه تهجّد و شب زنده داری و الفت او با حضرت معبود بود.

پس از وفات پیامبر و وقایع تلخ و اسف باری که برای امت مسلمان پیش آمد و بسیاری خط ولایت را رها کردند،حبیب بن مظاهراز جمله کسانی بود که درصراط مستقیم حق و ولایت علوی ثابت قدم و استوار ماند و درشمار یاران خاصّ و خالص و حواریّون و شاگردان ویژه حضرت علی (ع) قرار گرفت و در ردیف کسانی همچون:میثم تمّار، رُشَید هَجَری، عمرو بن حمق خزاعی و دیگران، از حاملان علوم امیرالمؤمنین (ع) بود.

حبیب، از زمانی که حضرت امیر (ع) کوفه را مرکز خلافت خویش قرار داد، به این شهر آمد و ساکن آن جا شد و در رکاب آن بزرگوار در همه نبردها حضور داشت.

آموخته هایش از حضرت علی (ع)، او را در علومی همچون: فقه، تفسیر، قرائت، حدیث، ادبیات، جدل و مناظره، پیش تاز ساخته بود. وی در زمره گروه ویژه از اصحاب امیرالمؤمنین با عنوان «شرطه الخمیس» بود و از این جا می توان به میزان عشق، اخلاص، فداکاری و اطاعت محض او از مولایش پی برد، چرا که این گروه ویژه،یاران همیشه آماده و گوش به فرمانی بودند که در پی مأموریت های خاصّ اعزام می شدند و با مولای خود پیمان شهادت و اطاعت بسته بودند.


ما چه قدر در خط ولایت(بدون اجتهاد شخصی ) استوار و ثابت قدمیم ؟

 

منبع: http://asemaniha.co/forum/showthread.php?t=1062&p=3717&viewfull=1#post3717



نوشته شده در دوشنبه 91 دی 11ساعت ساعت 9:8 عصر توسط نجمه کاردان پور| نظر بدهید
طبقه بندی: آشنایی با یاران امام حسین

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin